7 kratkih saveta o korišćenju eliptičnog trenažera

Ova sprava za vežbanje omogućava izvođenje više različitih pokreta istovremeno. Njena aktivnost podražava vožnju bicikla, penjanje uz stepenice, šetanje, skijanje i pešačenje uz nagibe, sve to u jednoj mašini!

Neki ljudi se mogu uplašiti ili se pak zainteresovati kada vide kabastu opremu za vežbanje. Jedan od popularnijih delova opreme za vežbanje je i eliptični trenažer. Verovatno ste nekad i videli ove mašine za vežbanje sa svoje dve dugačke drške najčešće smeštene u delu teretane koji je posvećen kardio treninzima.

Ova sprava za vežbanje omogućava izvođenje više različitih pokreta istovremeno. Njena aktivnost podražava vožnju bicikla, penjanje uz stepenice, šetanje, skijanje i pešačenje uz nagibe, sve to u jednoj mašini!

Da biste se koristili eliptičnim trenažerom, Vaše noge se moraju kretati rotaciono. Zamislite to kao kretanje na skijama po snegu, samo sada se ne pomerate sa jednog mesta.

Eliptični trenažer je odličan izbor za vežbanje:

Manje udarno opterećenje za zglobove nogu – Teži ljudi se nalaze i u većem riziku od trošenja svojih zglobova kolena kada se bave uobičajenim džogingom, sve zbog njihove veće telesne težine. Međutim sa eliptičnim trenažerom, težina tela je raspoređena širom mašine preko kolena, potkolenice, skočnog zgloba i leđa samo zato što se „krećete“ putem rotacionih pokreta. Fitnes treneri i preporučuju ovu spravu onima koji ne mogu da podnesu bolove u zglobovima koje im uzrokuje trčanje.

Možete se osloboditi više kalorija i masnih naslaga – Možete promeniti i nivo težine vežbanja sa ovom fitnes spravom i dalje imati celokupnu vežbu kroz korišćenje ruku, nogu i kukova. Iako ovo možete postići i sa običnom trakom za trčanje, ona će pak imati i veći uticaj na Vaše zglobove.

Celokupna vežba za Vaše telo – postoje i eliptični trenažeri sa dve dugačke ručke koje će Vam omogućiti da istovremeno vežbate i gornje delove tela.

Intenzivna vežba za noge – Vaše noge će verovatno biti znatno ojačane i mnogo izdržljivije, jer se ova sprava za vežbanje oslanja na aktivnost mnogih mišića potkolenice.

Krećite se ritmom koji Vam odgovara – u stanju ste da podesite nivo intenziteta vežbanja onako kako Vam to odgovara.

Manja sklonost ka nezgodama – onog momenta kada ste prestali sa pokretima tokom vežbanja na ovoj spravi i ona sama prestaje sa radom. Za razliku od trake za trčanje na kojoj biste morali prvo da pritisnete dugme za zaustavljanje. Postoji određen broj nezgoda koje se dogode tokom vežbanja na trakama za trčanje, kako u teretanama tako i u kućnim uslovima.

Ekonomična – trake za trčanje troše više električne energije. Međutim, eliptični trenažer ne samo da koristi manje energije već je jeftiniji i za održavanje.