Vaša korpa je trenutno prazna.

Probaj

Počeli ste sa vežbanjem – šta sad?

U početku, posebno ukoliko ste početnik, napredovaćete izuzetno brzo, što je svakako savršena motivacija. Nakon nekoliko poseta fitnes centru ili nekoliko treninga kod kuće, sigurno ćete...

U početku, posebno ukoliko ste početnik, napredovaćete izuzetno brzo, što je svakako savršena motivacija. Nakon nekoliko poseta fitnes centru ili nekoliko treninga kod kuće, sigurno ćete:

  • Osetiti povećan tonus mišića (napetost u mišićima),
  • Osetiti opuštenost i smirenost nakon vežbanja,
  • Poboljšati cirkulaciju u mišićima.

Propratni efekti koje morate prihvatiti

Propratni efekti koji će pratiti prve treninge mogu biti i negativni, naročito ako vežbe niste izvodili pravilno. Najverovatnije ćete dobiti i upalu mišića.

Uzroci bolova u mišićima nakon vežbanja:

  • Nedovoljno zagrevanja i/ili opuštanja,
  • Preterivanje sa vežbanjem,
  • Neodgovarajući odabir vežbi.

Može doći i do toga da se osećate iscrpljeno, ukoliko ste trenirali, a nedovoljno ili nepravilno spavali ili jeli.

Ukoliko se na početku i ne osećate baš sjajno, nemojte odustajati

Vašem telu je potrebno neko vreme da se prilagodi tome da ste počeli sa vežbanjem i nešto drugačijim režimom života. Ukoliko se znojite i zamarate svaki put kada vežbate, pre ili kasnije ćete biti nagrađeni za to. Svi znamo – cilj se ne može postići ukoliko se malo ne pomučimo.

Najveća nagrada za sve kilometre koje pretrčite (pređete biciklom, preplivate i sl.) biće vam zadovoljstvo sobom – a taj osećaj nije nešto što možete kupiti. Uskoro ćete postati ne sdamo zadovoljniji, već ćete i shvatiti da se zapravo ne osećate baš dobro ukoliko ne vežbate svaki dan.

Zaista se trudim, ali više ne vidim rezultate

Na početku vaš uspeh je bio vidljiviji, jednostavno zato što ste tek počeli sa treninzima. Vaše telo tada još nije bilo prilagođeno rekreaciji, ali se veoma brzo prilagodilo.

Nakon nekog vremena redovne rekreacije, može vam se učiniti da manje napredujete, ali ne brinite – to se dešava svima. Jedina stvar koju treba da uradite je da strpljivo nastavite sa vežbanjem, jer je to zaista jedini način da napredujete dalje.

Ali, ukoliko primetite da nakon nekog vremena uopšte nema napretka, neophodno je da promenite način vežbanja ili odaberete drugačiju vrstu rekreacije. Može se dogoditi da se telo preterano prilagodilo određenim vežbama ili tipu rekreacije. Najbolje je da se po ovom pitanju konsultujete sa stručnjakom!

Održite tempo vežbanja, bez obzira koliko ponekad želite da se ulenjite

Početnički entuzijazam je dobrodošao, ali imajte u vidu da većina velikih entuzijasta odustane već posle nekoliko meseci. Obično entuzijasti očekuju previše, pa ukoliko rezultata nema odmah – dolazi do odustajanja.

Budite tolerantni i strpljivi, jer će vam rekreacija sigurno doneti mnogo. Budite svesni da je vaše telo nešto što vam je dato, a da ste više manje vi jedini odgovorni za njegov razvoj.

Za bolju motivaciju i više upornosti

1. Zamislite lepe stvari koje će se vežbanjem ostvariti.

Osećaćete se bolje, skijati lakše, bolje igrati košarku, bolje izgledati u kupaćem kostimu, biti fizički privlačniji; bićete opušteniji sa ljudima i imati više samopouzdanja.

2. Odaberite deset ohrabrujućih deviza i predstavite ih sebi:

  • zdravlje,
  • stav,
  • prijatnost,
  • zadovoljstvo,
  • smirenost,
  • ponos,
  • snaga,
  • sreća,
  • ljubav,
  • lepota…

Odjednom ćete videti i osetiti da je vaš život ispunjen i pozitivnije ćete gledati na budućnost.